ساعت :

19:52

تاریخ :

29 اردیبهشت 1403

Search

سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری

بوستان طبیعت افتتاح شد

اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری بیرجند گزارش داد :

بوستان خطی طبیعت با اعتبار ۵۱ میلیارد ریال و به مساحت ۴ و نیم هکتار روز گذشته با حضور مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند، اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.


شهردار بیرجند در این مراسم با بیان اینکه این پروژه در راستای پروژه های رفاهی، تفریحی و ترافیکی شهر اجرایی شده است، گفت: با توجه به کمبود شدید مناطق رفاهی تفریحی در شهر بیرجند، پروژه بوستان طبیعت بصورت مشارکتی بین تمامی دستگاه های اجرایی استان شروع شد. دکتر مهدی بهترین با گلایه مندی از عدم همکاری دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاه های خدمات رسان در ادامه کار افزود: شهرداری برای تکمیل بوستان طبیعت در ادامه تنها ماند و از آذرماه سال جاری با آغاز دوره جدید مدیریت شهری در شهرداری بیرجند، این پروژه به عنوان یکی از ۶ پروژه اولویت دار شهری در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه شهرداری در این بازه زمانی با حرکت جهادی و صرف هزینه زیاد توانست این پروژه را برای اسفند ماه آماده افتتاح کند، عنوان کرد: در ادامه راه نیازمند همکاری شرکت آب و فاضلاب برای لوله کشی آب شرب به این بوستان و هم چنین ایجاد روشنایی مناسب در ضلع غربی توسط شرکت برق هستیم.
شهردار بیرجند از مردم خواست ضمن استفاده از این بوستان در نگهداری تجهیزات و امکانات بوستان کوشا باشند و در ادامه یادآور شد: برای احداث بوستان طبیعت ۵۱ میلیارد تومان هزینه شده که شامل احداث سرویس بهداشتی به مساحت ۵۰متر مربع، کف سازی با سنگ به مساحت ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع، جدول گذاری سنگی و بتن ریزی رنگ آمیزی شده به طول ۱۰هزارمتر، نصب صندلی ۵۰عدد، نصب ۳۰عدد چراغ پارکی بزرگ، نصب ۲۰عدد سطل زباله، نصب ست کامل تندرستی به تعداد ۲۰عدد، ۲۲عدد سکوی نشیمن، نصب ۲۵ عدد کباب پز و … می باشد.
بهترین با اشاره به پروژه دیگری که روز گذشته همزمان با این پروژه به بهره برداری رسید، افزود: این پروژه شامل احداث راستگردهای بلوار شهید مدرس و بلوار پاسداران با صرف ۱۰ میلیارد ریال اعتبار است که این دو پروژه در راستای روان سازی ترافیک و افزایش ضریب ایمنی عبور و مرور عابرین پیاده اجرایی شده است.
وی ادامه داد: این پروژه علی رغم مصوبه شورای ترافیک استان مدت زیادی عملیاتی نشده بود که حوادث جانی و مالی زیادی در این تقاطع ها با بلوار پیامبر اعظم(ص) اتفاق می افتاد.
سرپرست فرمانداری بیرجند هم در این مراسم با قدردانی از شهرداری بیرجند برای احداث بوستان طبیعت در راستای تأمین رفاه و آسایش مردم عنوان کرد: مسئولین خدمتگزار یکی از برکات نظام اسلامی ایران است که تمام هم و غم شان خدمت رسانی به مردم است.فاضلی افزود: به پروژه های عمرانی که اجرایی می شود باید پیوست فرهنگی هم افزوده شود و مردم ما با وجود اینکه مردم بافرهنگی هستند باید در نگهداری این تجهیزات دقت لازم را هم داشته باشند.مراسم درختکاری در بوستان خطی بند دره از دیگر برنامه های روز گذشته در حاشیه این مراسم بود.