ساعت :

18:45

تاریخ :

29 اردیبهشت 1403

Search

سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری

توجه به امر نگهداری از فضای سبز موجود در کنار توسعه کمی آن در دستور کار است

سالهای اخیر شهر بیرجند در زمینه توسعه متوازن فضای سبز شهری در محلات مختلف شهر کارهای قابل توجهی انجام شده. امسال هم طبق روال سالهای گذشته سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری بیرجند علاوه بر توجه به توسعه متوازن فضای سبز شهری به کیفیت نگهداری از فضای سبز توجه ویژه ای دارد.
رئیس سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری بیرجند گفت : گرمای هوا ، پایین آمدن سطح آب های زیر زمینی و به دنبال آن پایین آمدن سطح آب چاه های آبیاری فضای سبز باعث ایجاد تنش خشکی در درختان خصوصا درختان کاج شده و آنرا برای حمله آفات و بیماریها مستعد می کند. لذا سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری بیرجند پس از آنالیز کامل آب و خاک در محلهای مورد تنش اقدام به ایجاد چاله های جذبی برای تامین رطوبت ریشه درختان و تقویت آن ها نموده است.
هم چنین به منظور پیشگیری از آلودگی درختان به آفات و بیماری ها و مبارزه با آن با هماهنگی های انجام شده بازدید ، آماربرداری و بررسی درختان در تعدادی از محوطه های خصوصی ادارات و باغهای سطح شهر انجام و ضمن شناسایی گونه ها ، وضعیت درختان از لحاظ آلودگی به بیماری ها و آفات در دستور کار قرار گرفته و درحال انجام است.