ساعت :

20:22

تاریخ :

18 اردیبهشت 1403

Search

سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری

خشک منظر پردازی با هدف بهبود منظر شهری با حداقل منابع آبی دنبال می شود

شهرها با برخوردار از محیط بصری مطلوب میتوانند با افزایش تجربه زیباشناختی شهروندان، موجبات بهبود تصویر ذهن یک جامعه از خویش را فراهم سازند. رئیس سازمان سیما ، منظر و فضای سبز بیرجند به اهمیت منظر شهری اشاره کرد و افزود امروزه وجود کاربری فضای سبز و منظر شهری به عنوان یکی از شاخصهای توسعه یافتگی جوامع به حساب میآید.

وی افزود : از آنجایی که بزرگترین مشکل در مناطق گرم و خشک کمبود آب میباشد، باید در طراحی فضای سبز به این موضوع بسیار توجه کرد و طراحی سیستمهای آبیاری و کاشت به گونه ای باشد که با تلفیق روشهای سنتی و نوین بتوان با حداقل مصرف آب بیشترین کارایی و زیبایی را در فضای سبز بدست آورد.
از این رو سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری بیرجند با توجه به قرار گرقتن شهر بیرجند در اقلیم خشک ، در طراحی و مدیریت فضای سبز به خشک منظر پردازی توجه ویژه ای دارد.

از مهمترین مزایای استفاده از خشک منظر پردازی میتوان ذخیره آب، طراحی پردیسه های با آسیب پذیری کمتر در مقابل خشکی را نام برد.

در هین راستا تاکنون اجرای منظر خشک میدان های جماران ، آوینی ، علم و ایمان و لچکی میدان شهید سلیمانی به اتمام رسیده و میدان مادر در دست اقدام است.


……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………